Antihumanism och Avelshat - Om att för en stund tillåta sig själv att vara en bitter, materialistisk och lesbisk feminist. Och njuta av det.

Såhär i backspegeln var det kanske inte så smart att försöka locka fram humanisten i mig samtidigt som jag i samband med mitt uppsatsskrivande valde att nörda ner mig i den antihumanist-stämplade essän  "Ideologier och Ideologiska Statsapparater" skriven av Louis Althusser.
   Istället för att fånga dagen, självförverkliga mig själv eller kanske läsa Sarte har jag istället utvecklat ett avelshat, något som mitt tittande på Rosemary´s Babty bara eldade på. Såg filmen för första gången igårkväll och den som säger att filmen handlar om kvinnlig hysteri är patriarkal och har FEL. That´s right, you heard me! Jag har lockat fram den bittra och materialistiska flatfeministen i mig.
   Självklart/utan tvivel/naturligtvis är filmen en allegori över kvinnors situation i den heterosexuella tvåsamhetens bojor, där kvinnor är dömda till att inte ens få vara med på kapitalismens produktionsförhållandekartan utan istället förpassas till den reproduktiva hålan kallad "Hemmet" och bördan kallad "Mödraskap". Uppenbarligen till och med och när det handlar om Djävulens barn. Alla andra sorters läsningar av filmen är en form av FALSKT medvetande.
   Vad vi måste se till att ordna nu är statligt kontrollerad föräldraskap. Reproduktion ska förbjudas. Endast i extremt enstaka fall kan det tillåtas men då vill jag att det ska införas en föräldralicens som man måste ansöka om för att få reproducera sig. Speciellt om du är heterosexuell, eftersom det då är större risk att du uppfostrar barnen på ett heteronormativt sätt. Man ska noggrannt behöva motivera på vilket grunder man vill reproducera sig och JAG är den som ska formulera de former av kunskapstest som man måste klara.

Gott nytt år!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0