Nöjd!

Med tanke på hur många och bra och nyttiga saker jag fick gjort igår kan idag inte bli något annat än en blek kopia av gårdagen. Så det enda jag kan göra idag är att förtränga nuet, fortsätta känna mig fantastiskt nöjd över mig själv och mina initiativtaganden samt lista dem för allmän beskådan (Hej ni fyra fantastiska personer som läser min blogg!):

 

1. Jag bestämde mig för att gå upp extra tidigt eftersom jag natten till igår upptäckte att en av mina kurslitteraturböcker äntligen blivit tillgänglig på ett bibliotek (samtliga ex i södra Sverige har varit utlånade sen kursstarten). Så klockan 9.00 stod jag utanför bilioteksportarna tillsammans med 25 andra personer och lyckas komma in först och få tag på det enda lediga ex:et!


2. Jag fyllde i CSN-blanketter för studiebidrag!


3. Jag ringde ett samtal och frågade om utformande av en faktura till en artikel jag skrev för nästan ett halvår sen. Skrev ihop fakturan, skickade fakturan!

 

4. Jag skrev ett mail till min framtida förvaltningskursledare/uppsatshandledare och frågade om det var möjligt att få skriva om mitt förberedda ämne (Läroplaners funktion och implementering utifrån Althusser:s interpellationsbegrepp!) även om det visar sig att ingen vill skriva med mig om det! (Bakgrunden här är att det är "två och två" som gäller vid uppsatsskrivandet.)

5. Jag tvättade ALL min tvätt (ända sen jag kom tillbaka till Malmö i slutet av augusti så har båda tvättmaskinerna i tvättstugan varit trasiga.)!

6. Jag städade HELA lägenheten (dammsugning plus bonande av golv.)!

7. Sist men inte minst , och det är här som blogginlägget blir genusvetenskapligt relevant vilket ju är ett kriterie för alla mina blogginlägg, stöttade jag min vän Kristofer med orden; "

Du är en stark och självständig kvinna Kristofer, vi behöver inte män. Glöm inte att det lesbiska kontinuumet alltid finns där för dig!"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0