NYÅRSAFTON ÄR EN SOCIAL KONSTRUKTION!!!

Men det visste ni säkert redan.

Jag har inte riktigt återhämtat mig från min första-gången-någonsin-som-jag-dricker-Cava-bakfylla sen i söndags. Jag skyller allt på bögen på Södermalm med värmeslingor i hela sin lägenhet. Själv har jag en oisolerad källargång drygt tio centimeter under mitt golv, så jag tycker att jag helt klart var värd Cava:n, men bakfyllan borde jag få ha sluppit.

Ett extra gott nytt år till alla intersexuella därute tror jag behövs eftersom man utifrån mitt analyserade av  jämställdhetsmaterialet "Hur är det ställt? Tack Ojämt" producerat av Mynidgheten för Skolutveckling kan konstatera att på ett genusteoretiskt plan, får det samma intersexraderande konsekvenser som den pågående hanteringar av intersexuella som sker i samhället i stort när man från en socialkonstruktiviskt förståelse av kön hoppar över till att endast erkänna kvinnor/män/flickor/pojkar och på så sätt befäster en binär genusförståelse.

Det är 48 timmar kvar till min deadline för uppsats och jag har cirkus fem sidor text kvar att producera.

Idag har jag ätit chips.

Jag gör ett aktiv val och väljer att spara de sista åttio flisorna chips som finns kvar i chipspåsen och häller i dem i en plastpåse och gör en knut för jag vet hur tacksam jag kommer vara dagen efter mitt i bakfylleångesten (plus uppsatsångesten).

Sån är jag. En sån som unnar mig det lilla extra i vardagen.

Gott nytt år mina vänner och alla fantastiska människor som jag inte har träffat!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!

2007-12-31 @ 19:31:26
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: johanna

jag ville bara skicka en hälsning ; gott nytt år och hoppas ditt år blir det du drömmer om

2007-12-31 @ 19:40:50
URL: http://www.fjb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0