En feministisk julhandling av Tomten?

Efter att ha skrivit ihop en kort och koncis inköpslista och mentalt förberett sig för julhelvetet, åkt in tillsammans med min vän Ote och handlat klart konstaterade jag: "Det är som att min kropp bokstavligt talat förskjuter mina ambitioner att kunna se." efter att ha kännt hur min ena nya lins sågat sig igenom min hornhinneväggen sakta men säkert under fem timmars koncentrerad tid. Under dessa fem timmar han en hel del och ingenting ske.
   När vi var inne på Åhléns City var jag nära på att skrika: "Jag vill inte vara en del av detta kapitalistiska maskineri!" men stod tillslut likväl framme vid kasse och halvskrek stressigt till kassörskan: "Vänta lite, jag har ett medlemskort här någonstans också!". De resterande timmarna försökte vi leta efter en passande herrskjorta till henoms partner utan framgång, alla butiker vi trodde skulle kunna ha det hen sökte efter saknade en herravdelning. Det fanns typ inte en enda i hela Gallerian något som fick mig att spontant utbrista av glädje:

"För guds skull Ote! Det är som att Tomten har gett oss ett matriarkat i julklapp!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0