Att hyra ut sin lägenhet till heteropatriarkatet, stressen inför flytt och människotro

Att överlåta uthyrningen av min lägenhet under våren till mina föräldrar (läs min mamma) visade sig vara en dålig idé. Efter ett samtal med henne idag verkar det som att det är en 26-årig man med fast inkomst som för att citera min mamma, "ingav ett seröst intryck" (läs medelklassigt) i sin bostadsannons, som ska flytta in i mitt hem om två veckor. Tydligen ska han flytta ihop med sin flickvän till sommaren men behöver en lägenhet fram till dess.
Herregud, jag överlämnar mitt hem till heteropatriarkatet personfierat! Kan man skriva in i andrahands-kontraktet att heterosex är förbjudet mån tro? Eller ska jag kanske måla med blodröd färg i vardagsrummet  över hela fondväggen att "penetration är våldtäkt"?

Utöver det är jag samtidigt nervös äver mitt "(A)sexuella och (alkohol)fria hejdå-saftkalas" jag planerar att ha nu på fredag. Det är för första gången som jag ska blanda ihop människor från olika umgängeskretsar. Jag är t.ex livrädd över att någon i queerbubblan ska heterobasha någon av mina gymnasiekompisar bara för att de inte kan den senaste definitionen av heteronormativitet. Men det ordnar sig nog, allt kommer ordna sig, allt kommer bli bra, allt är bra, bara bra, jättebra, världen är härlig, världen är bra. Och framförallt gott folk;

JAG TROR PÅ MÄNNISKAN!

Glöm för i h-l-v-te inte det!

(Den sista meningen var en uppmaning till mig själv.)

Kommentarer
Postat av: Roger

Jag tänker gå runt och titta på alla på ett sexualiserande och lystet sätt. Är det okej.
Dessutom.
Kommer jag att vara äldst?

2008-01-09 @ 18:30:49
Postat av: Genusskadad

Det är såklart du kommer göra det Roger, jag hade inte förväntat mig något annat. Men jag tycker att värden för kvällen (dvs jag) för en gångs skull borde få slippa att bli sexualiserad, don´t you agree?

Och jag visste att du skulle ställa den där åldersfrågan! Men hur var det nu igen? Du fyllde väl 26 förra året, eller hur?? (Självklart får du ta med dig nån i din egen ålder om du känner dig som en marginaliserad gubbpugga.
Detta är ett saftkalas i mångfaldens tecken!

puss.

2008-01-09 @ 22:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0