"Översittarfjortisen" och systerskapet som inte fanns

Efter att ha simultan-facebook:at över telefon med varandra och sett på ett filmklipp där några japanska män försöker hoppa genom klossar utan att hamna i en vattengrop kom Jessica (syrran) och jag in på gamla grundskolekompisar. Vi hittade båda två ett hemskt mönster kring vilka personer vi valt att umgås med, nämligen "Översittar-fjortisen" som försöker spela vuxen.

Första exemplet:

"Johan, vin är livet."

Här kan vi se en manifestation kring hur vuxet man har börjat bete sig där vindrickande är en markör för mognad. Där det till och med gått så långt att "vin är livet.". Jag visste visserligen från början att personen i fråga löpte stor risk att bli vintantsalkis som smuttar lite för stora smuttar lite för ofta men att komma och försöka iscensätta det vid 18-års ålder? Jag vet inte riktigt..frågar du mig så menar jag att man är dömd att reduceras till ett Maria Pol-offer ända tills man fyllt 27.

För Jessica började det med en dåvarande rid"kompis" som precis skaffat sig en pojkvän och ville manifestera hur hon lyckats ta ett steg upp på vuxenhetstrappan (något som vittnar om vilka ytterliggare vidriga konsekvenser den obligatoriska heterosexualiteten kan få för tjejsgruppsdynamiken-från-helvetet);

"Jessica, efter hästarna kommer killarna."

Här ville rid"kompisen" alltså visa på hur det finns en uppdelning mellan hästar och killar, manifestera hur hon satt inne på en erfarenhet som Jessica inte gjorde (att ha en pojkvän) och hur relationer med killar är mer värt än relationer med hästar.
(Här vill jag också uppmärksamma er på det queera läckaget där en del i processen att göra sig till flicka för att sen gå vidare till och bli kvinna inte bara innefattar en obligatorisk heterosexualiatet , dvs för att räknas som en riktig flicka måste man ha relationer med män, utan att det även innefattar relationer med hästar.)

Nästa citat är vid det här laget en klassiker i översitteri, tydligt kopplad till tjejgruppsdynamiken-från-helvetet:

"Jessica, du är den enda i klassen som inte har fått bröst."

Det här citatet kan kanske vid en första anblick framstå som ett simpelt konstaterande; "Det finns en i klassen som inte har fått bröst än, och det är du."
Men nej.

Och så det sista citatet, som fortfarande får det att svida till lite i hjärtat på en när man kommer och tänka på det:

"Johan, jag har ringt VARENDA EN i hela Enskede. Asså jag skämtar inte, ALLA är bortresta på typ solsemester på Öland. Har du lust att hitta på nått?"

Det här citatet har kanske inte har så mycket med en påstådd vuxenhet att göra, det var mest bara jävligt taskigt sagt.

Kommentarer
Postat av: jesse

livet är så jävla vidrigt mellan 7-18, sen är man fri då kan allt hända eller inget..nu skålar vi med chipspåsarna, puss! syrran

2008-01-07 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0