Framtiden (hån)skrattar åt oss.

Vi ska (hån)skratta åt materian. Eller snarare: vi ska skratta åt diskursen som installerar idén om materian som något fördiskursivt, som får oss att tro att materian är en orsak och inte en effekt.

Och så slog det mig; "Jag kan jucka mot mina möbler (om jag vill) för jag betalar min hyra i tid VARJE månad ÅRET OM."

Samtidigt blev jag lättad över vetskapen om att jag faktiskt inte tagit en enda krona i studielån. Jag menar vad hjälper upplysningen om att jag kan jucka mot mina möbler så länge jag betalar hyran i tid när jag ändå läser om saker som garanterat INTE kommer ge mig en fast inkomst men garanterat en totalt sönderdekonstruerad (världs)(själv)bild.

Och så hade jag helt plötsligt blivit positivist och logiker och diskursen om materian som något fördiskursivt återinstallerades i den nya gamla världen där 1+1 FAKTISKT BLIR 2 och där könsskillnad ses som "THE NEW SHIT!".

(Skit i språkdräkten och pretentionerna i fortsättningen Johan du talar i tungor!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0