Förkylning är ett patriarkalt påfund


Om det är sant vad en av mina favvo kommunistkompisar säger, att tid är en borgerlig uppfinning, så kanske förkylning är Patriarkatets påfund för att hålla oss "kvinnor" och HBT-personer i schack. Här skulle jag exempelvis kunna göra en vulgärläsning av Foucaults begrepp "Biopolitik", hur kroppar och makt hör samman och hur kroppar (re)producerar makt och hur Patriarkatet nu satt sig både i min näsa, min hals och på mina kräkreflexer och hindrar mig från att skriva färdigt min genusuppsats, men jag skippar det och snyter näsan istället. Kanske ringer jag min syrra också och beklagar mig och konstruerar på så sätt ett feministiskt systerskap.

"Det gäller att strö ut revolutionen i små doser" är mitt nya livsnarrativ. Jag omhuldar "Den lilla människan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0